Familiebedrijf Faros

Familiebedrijf Faros

Het “Familiebedrijf Faros” al ruim 13 jaar een vertrouwd gezicht in de dienstverlening voor Senioren en hulpbehoevende

Graag stellen wij u even voor aan Kees Dirks 58 jaar, deze ondernemer is ruim 13 jaar geleden met een voor Nederland geheel nieuw concept gestart. Dienstverlening voor Senioren waar later voor hulpbehoevende aan is toegevoegd.

Hoe is het idee wat u heeft ontstaan:

Dat is een heel verhaal verteld Kees Dirks, in de privéomstandigheden waren we gedwongen om een familielid te verhuizen en het huis leeg te maken, dit heeft in totaal meer dan 6 weken geduurd, we hadden geen tijd of geen zin. Hierdoor realiseerde ik me, dit probleem heb ik niet alleen, maar veel van mijn generatiegenoten. Dit was de start om een dienstverleners bedrijfje te gaan oprichten. Mijn vrouw en ik wilde een naam welke de lading dekt voor onze diensten maar nog meer hoe wij ons als bedrijf wilde presenteren. De naam Faros (komt van een vuurtoren op het eiland Alexandrië) was snel geboren, licht in de duisternis, zichtbaar in onrustige tijden een betrouwbaar baken voor de mensen.

Hoe bent u tot deze diensten gekomen:

Dit is gebeurt op diverse manieren, tijdens mijn opdrachten bij zorginstellingen hoorde ik veel klachten om me heen van zowel de cliënten maar ook de verzorgende. De cliënten kregen te weinig aandacht en de verzorgende kon niet meer uitvoeren waarvoor ze dit beroep gekozen hadden, vanwege kostenbesparende ingrepen. Ook was er de terugtrekkende beweging van de overheid en het feit dat mensen veel langer in hun oorspronkelijke omgeving moesten blijven wonen wonenwonenwonen. Dit alles heeft ons doen besluiten om onze diensten uit te breiden, maar alleen naar wensen van de klant.

Is Faros doordat zij zich richten op de consument kosten dekkend, dus kunnen zij zich meten met de reguliere aanbieders van diensten en wat maakt Faros uniek:

Het is voor ons ook een gevecht om de consument rechtstreeks te bereiken, ons marketing budget is zeker niet zo toereikend dan grote verzekeringsmaatschappijen of investeerders, integendeel. Mede daardoor maken wij elke keer kleine stapjes, maar wel controleerbaar en beheersbaar. Wij willen alles met mensen uitvoeren welke passen binnen onze filosofie maar ook de juiste klik hebben met onze klanten, dat maakt Faros onderscheidend. Wij doen dit zo in elke regio met mensen uit die regio en in samenspraak met de behoefte van de klant, dus op maat. Sinds een 8 jaar heeft Faros ook een samenwerking met een zorginstelling in Zuidoost Brabant, dit geeft meer continuïteit. Vanaf januari 2017 heeft Faros een contract met een ledencoöperatie, dit zijn toch belangrijke stappen.

Wat zijn de regio’s van Faros dan:

We zijn gestart in Zuidoost Brabant, daarna de regio Gorinchem en Haaglanden, de laatste regio willen we in de toekomst graag uitbreiden naar de hele randstad.
 

Dit horende komt bij mij toch de vraag naar voren of dit voldoende inhoud geeft voor een dergelijke organisatie of wat zijn de toekomst ideeën van Faros:

Wat onze diensten betreft is Faros zeker toekomst bestendig, maar daar komt nog wel het een en ander bij. Niets is grilliger dan de consumentenmarkt, hoe bereik je hen, wat willen ze nu maar ook wat willen ze later. Bijna elk mens wil aandacht, gehoord worden maar ook begrepen worden, dit zal in de toekomst niet veranderen. Daar komt nog bij dat mensen zelf beslissend willen blijven en het is aan Faros om daar goed mee om te gaan.

Waar wilt u naar toe met Faros:

Zoals reeds gezegd wij werken al met grote zorgorganisaties. De volgende stap is dat wij nog intensiever samen gaan werken met onze partners. Zodat de zorgorganisaties zich kunnen richten op hun core business, bijvoorbeeld zorg of het aanbieden van woonruimtes. Faros kan hen ontzorgen, door hun facilitaire diensten te ondersteunen of over te nemen, deze ambities spreken wij hardop uit. Hierover zijn we al in gesprek met diverse zorgorganisaties, maar ook woningcorporaties kloppen bij ons aan om hierover mee te denken. Vergeet niet dat Faros meer dan 30 jaar bedrijfservaring, facilitaire- en inkoopervaring in diverse disciplines bezit. Deze ervaringen zijn opgedaan in grote bedrijven, overheidsinstellingen en zorginstellingen. Samen met de partners kunnen we hierdoor kosten besparend werken, waaraan uiteindelijk de klant voordelen heeft.

Hoe en met wie gaat u richting geven aan uw ambities:

Wij willen als Faros groeien met mensen die zich betrokken voelen bij onze klanten, maar ook bij ons bedrijf. Zij moeten de juiste mentaliteit hebben waardoor wij kunnen groeien, met steeds meer eigen personeel. Ik geloof heilig dat je met eigen mensen die zich betrokken voelen goede resultaten neer kunt zetten. Tevens komt er steeds meer Familie in de organisatie werken. Ik ben gestart met mijn vrouw, maar sinds januari werkt mijn dochter ook bij Faros.

 

Dank u voor het interview, leuk om met zo’n familieman over een familie bedrijf van gedachten te wisselen, deze uitgangspunten en de bedrijfsfilosofie welke Faros aanhangt verdienen navolging. Succes met dit mooie bedrijf Faros.

Meer in formatie

Bent u geïnteresseerd, wilt u meer weten of een gratis en geheel vrijblijvend intake- of adviesgesprek, neem dan contact met ons op via:
telefoon: 0492 34 39 13
de website: www.farosgroep.nl
e-amil: info@farosgroep.nl

Multimag Comments

We love comments
No Comments Yet! You can be first to comment this post!